tiistai 14. heinäkuuta 2015

Posti tunaroi, asiakas maksaa

Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka paljon posti hävittää matkan varrella postia tai kuinka paljon lähettäjäkohde kuvittelee lähettäneensä postia? Tätä pohdiskelin nyt aamulla, kun selvittelin yhden perintälaskun alkulähdettä. Ainoatakaan alkuperäistä laskua en ole saanut ja ensimmäinen lasku on perintälasku. Toimeksiantajana, kukas muu, kuin "ystäväni" vakuutusyhtiö

On se niin väärin, että minulle jää todistustaakka suurta vakuutusyhtiötä vastaan. Luottotiedottomana minua pidetään tietenkin valehtelijana. Oletetaan suoraan, että yritän vain keksiä syitä laskujen maksamattomuuteen. Yritä siinä sitten selitellä! Posti varmaankin vain levittelee käsiään, kun kyse on kuitenkin viime talven aikaisista laskusta, jonka ajankohta koski joulu-tammikuuta. Mielenkiintoista sinäänsä, koska juuri viime viikolla ystävällinen vakuutusvirkailija alkoi selvitellä vakuutuksiemme irtisanomisen perusteita ja heti pukkaa "todistusaineistoa" eli perintäkirjettä uuteen osoitteeseeni.

Yhteydenotto vakuutusyhtiöön, ja vastaus oli, että toinen lasku on jäännöslaskua irtisanotuista vakuutuksista ja toinen on keskeytyneestä autovakuutuksesta. Erikoista, koska olemme saaneet vasta siirrettyä bonuksia uuteen autoon (jonka ei pitäisi olla mahdollista, jos vakuutusyhtiölle on maksamattomia laskuja) ja lisäksi saimme viime talvena autovakuutuksesta takaisin kyseiseltä vakuutusyhtiöltä liikaa maksettuja vakuutuksia! Kyllä köyhää taas kusetetaan!

Vielä sen lisäksi, että alkuperäiset laskut menevät ties minne, perintäkirjeet menevät todennäköisesti vanhaan osoitteeseeni. Onko se minun asia tehdä muuttaessani selvitys perintäyhtiölle osoitteistani? Eiköhän se ole alkuperäisen laskunlähettäjän asia varmistaa, että perintätoimistolla on oikea osoite. Vakuutusyhtiöllä ja perintätoimistoilla on selvästikin diili, jossa molemmat voittavat. Ja köyhä kärsii. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti